Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فیلمنامه نویس سریال "نوار زرد" گفت: فیلمنامه که سرمشق یک اثر تلویزیونی یا سینمای است در پروسه تولید بسیار تحت الشعاع قرار می گیرد و شاید این بزرگترین آسیب برای کار به خصوص در تلویزیون است.

کریم لک زاده نویسنده سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره وضعیت فیلمنامه نویسی گفت: فیلمنامه یک اثر هنری کامل نیست و وقتی خلق می شود کارگردان یا تهیه کننده، اثر نهایی را رقم می زنند و مخاطب در تئاتر، تلویزیون و سینما با این اثر نهایی مواجه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بخواهم آسیب شناسی کنم این اتفاق باعث می شود که نویسندگان در پروسه تولید کمرنگ شوند یا به طور کلی حذف شوند و این شاید آسیب بزرگی است که بعد از نگارش اثر و در مرحله تولید فیلمنامه از هسته مرکزی خود که نویسنده خلق کرده فاصله گیرد، یعنی ایده آل یک اثر که فیلمنامه است و همه به آن باور دارند در پروسه تولید ذره ذره فراموش می شود.


لک زاده درباره چرایی آسیب به فیلمنامه در پروسه تولید اظهار کرد: بازه زمانی کم، امکانات محدود و هزار گزاره متغیر دیگر از مواردی است که باعث می شود فیلمنامه به شدت آسیب ببیند، فیلمنامه که سرمشق یک اثر است در پروسه تولید بسیار تحت الشعاع قرار می گیرد و شاید این بزرگترین آسیب برای کار به خصوص در تلویزیون است.

نویسنده سریال "نوار زرد" درباره دخل و تصرف در فیلمنامه بیان کرد: مهم است که کارگردان دخل و تصرف های خود را داشته باشد و معمولا کارگردان مولف این کار را می کند که طبیعی است یعنی کارگردان با نگاه هنری آن را تغییر می دهد و من با این تغییر مشکلی ندارم اما گاهی یک سکانس نوشته شده است و زمان برای این سکانس مهیا نیست یا امکانات وجود ندارد و نگرانی وجود دارد که تولید، فیلمنامه را تحت الشعاع قرار دهد و فیلمنامه با اصل خود به شدت تغییر کند.

وی ادامه می دهد: راه حل چنین آسیبی این است که یک اثر به شکل فشرده، در دقیقه نود و لحظه آخر ساخته نشود.


لک زاده درباره علاقه اش به سبک خاصی از فیلمنامه نویسی گفت: من فیلمنامه نویس و فیلمساز در عرصه فیلم کوتاه بودم و همچنان هم هستم اما ژانر پلیسی مورد علاقه من است، چرا که از ژانرهایی است که در کنار بررسی مسائل اجتماعی ژانر مستقل درون خود دارد یعنی حتی اگر اثر روی کلیشه ها هم حرکت کند باز با یک اثر هنری روبرو می شود که مخاطب عام  را با ذوق هنری همراه می کند.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: پلیسی نویسی یکی از علاقه هایم است و حتی اگر من را برای کاری در نظر داشته باشند و صرفا به دلیل این که ژانر پلیسی می نویسم کنارم بگذارند یا من را نخواهند باز هم خوشحال می شوم چون خوب است که در این ژانر شناخته می شوم.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| جزئیات جدید از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ»

ندا قاسمی، بازیگر نقش شیرین در سریال «نون خ» جزئیات جدیدی از آسیب دیدگی سعید آقاخانی، بازیگر نقش نورالدین خانزاده روایت کرد.

کد خبر 749626

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فیلم| جزئیات جدید از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ»
  • ببینید | جزئیات جدید از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ»
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه