«خط مقدم»، «نوار زرد ۲» و «اپیدمی» ۳ سریال جدید تلویزیون
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۵۰۰۶
سه سریال جدید «خط مقدم»، «نوار زرد ۲» و «اپیدمی» به آنتن شبکههای یک، دو و سه میرسند.
خبرگزاری میزان - مجموعههای نمایشی «خط مقدم» و «اپیدمی» به ترتیب از یکشنبه ۱۴ آذر ماه و دوشنبه ۱۵ آذر ماه در قاب شبکههای یک و سه تماشایی میشوند.
همچنین سریال «نوار زرد ۲» نیز با اتمام سریال در حال پخش «گاهی به پشت سر نگاه کن» از شبکه دو پخش میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مینی سریال «خط مقدم» از یک شنبه ۱۴ آذر ماه در ۴ قسمت از شبکه یک سیما پخش میشود.
مجموعه تلویزیونی «خط مقدم» به کارگردانی شهریار بحرانی و تهیه کنندگی مجید حقی؛ به بخشی از دوران حساس و پر التهاب سالهای ۶۳ تا ۶۵ دفاع مقدس میپردازد و محوریت آن درباره شهید طهرانی مقدم است.
در خلاصه داستان مجموعه تلویزیونی «خط مقدم» آمده است: «این فیلم سرگذشت مردان بلندبالایی است که پس از پاییز ۱۳۶۳ با تلاش و مشقت، در روزگار تنهایی و مظلومیت، مجاهدانه جنگیدند».
حسین عارف، حسام حسنی، بهراد رحمانی، آفرین عبیسی، غزاله اکرمی، بهزاد خلج و عطاالله سلیمانیان در این مجموعه نمایشی بازی کرده اند.
برخی از عوامل این مجموعه تلویزیونی عبارتند از: مدیر هنری: عبدالحمید قدیریان، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، فیلمبرداران: سعید صادقی، مصطفی دالایی، مرتضی اکبری، عکاس: نادر فوقانی، مشاور تهیه کننده: محمدصادق آذین، مجری طرح: محمدرضا رمضانی فرانی، مدیر تولید: فرهاد کینژاد، بازیگردان: محمد حاتمی، دستیار اول کارگردان: یعقوب غفاری، طراح صحنه و لباس: علی نصیری نیا، طراح چهره پردازی: سید جلال موسوی، تدوین: شهریار بحرانی، صدابردار: سیدمحمود محمودکاشانی، صداگذار: عرفان ابراهیمی، موسیقی: کارن همایونفر، جلوههای ویژه بصری: امیر کاملان زرگر زرین، اصلاح رنگ و نور: امیر ولیخانی، جلوههای ویژه میدانی: ایمان کرمیان، برنامه ریز: منصور میرشکاری، منشی صحنه: ابوالفضل زحمتی، مستندسازی پشت صحنه: مسعود قندی، مدیر تدارکات: مسعود شرفی کیا، امور تولید: مجید عبدالمحمد عرب هستند.
همچنین مجموعه نمایشی «اپیدمی» نیز از دوشنبه ۱۵ آذر ماه روی آنتن شبکه سه سیما میرود.
سریال «اپیدمی» به کارگردانی امیرسجادحسینی و تهیهکنندگی سعید کمانی در خانه تولیدات جوان صداوسیما تولید شده است و ۳ فصل دارد.
«اپیدمی» قصد دارد بحران کرونا و تلاش شبانه روزی کادر درمان و نیروهای جهادی برای مقابله با این بیماری را به تصویر بکشد. مهدی فخیم زاده و فریبا متخصص از بازیگران اصلی سریال هستند.
محسن قصابیان، اصغر نقیزاده، کوروش سلیمانی، نیلوفر رجایی، مهدی فریضه، آرام احمرینیا، آتش تقیپور، مرحوم سیامک اطلسی، مسعود میرطاهری، روزبه اختری، نسترن ابراهیمزاده، امیر آزاد، ابراهیم شجاعی، ساخو آدام، محمدرضا هلال زاده، نسیم فارسی، آمال ساقندیان، پریا ابراهیمی، علی غلامی و مائده هراتی از دیگر بازیگران «اپیدمی» هستند.
سایر عوامل این سریال عبارتند از سرپرست نویسندگان: امیرسجاد حسینی، نویسندگان: مهدی فناییان و امیر عبدی، تدوین: حسن صدخسروی و امیرحسین سلیمانی: مدیر فیلمبرداری: فرهاد محمودی، مدیرصدابرداری: احمد اردلان، طراح صحنه: جعفرمحمدشاهی، مدیر تولید: عباس دقاقی، طراح گریم: ثمر برازنده، طراح لباس: نیاز حمیدی، موسیقی: رضا خسروی، منشی صحنه: آزاده جهانبخش و ملینا رضایی، صحنه و ویژوال: محسن صد خسروی، مدیر برنامهریزی: مجتبی خادمزاده، مدیر تدارکات: شهرام شفیعی، جانشین تهیه: حامد مختاری، عکاس: امیرخدامی و با مشارکت فرماندهی بهداری نیروی دریایی سپاه.
سریال «نوار زرد ۲» با اتمام سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» روی آنتن میرود. این سریال محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما است.
سریال تلویزیونی «نوار زرد ۲» به کارگردانی سروش محمد زاده و تهیه کنندگی محمد رضا شفیعی در ۳۰ قسمت در حال تولید است و تصویربرداری این سریال در لوکشینهای متفاوت همچنان ادامه دارد.
بانیپال شومون، حسام محمودی، مهشید جوادی، پوریا پورسرخ، محمود پاک نیت، پورانداخت مهیمن، حسین پاکدل، امیر حسین صدیق، ایوب آقاخانی، آذین احرامی، شهرام شکیبا، ستاره سادات قطبی، نجمه جودکی، سهیل مستجابیان و. در این مجموعه نمایشی ایفای نقش کرده اند.
عوامل اصلی فصل دوم سریال «نوار زرد» عبارتند از: جانشین تهیه کننده: محمد حسن هندی، مدیر تولید: سعید کنگاور نظری، انتخاب بازیگر: علی شمس، مدیر تصویربرداری: هادی شلالوند، مدیر صدابرداری: احسان نوبخت، طراح گریم: احسان رناسی، طراح صحنه: قاسم مربی، طراح لباس: شیرین اتفاق، مدیر برنامه ریزی: علی جودی، دستیار اول کارگردان: خسرو نصیری خواه، منشی صحنه: یاسمن چراغعلی، دستیار تولید: رامین گودرزی، گروه تدارکات: محسن قره خانلو، خبات صالحی، عکاس: سحر محراب، مشاور رسانه ای: سروناز مظاهری، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.
گفتنی است سریال «باج» که محصول ۲۰۱۷ کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان و امریکا است، به کارگردانی اریک کن یول، این شبها ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما روی آنتن میرود.
این سریال در سه فصل پخش خواهد شد و داستان فصل اول آن درباره تیم مذاکرهکنندهای است که به بهانه مذاکره با افراد خلافکار و جنایتکار به نقاط مختلف دنیا سفر میکند. سر تیم آنها اریک است و تیم مذاکرهکننده این بار یک پسر بچه را که عدهای خلافکار او را گروگان گرفتهاند، نجات داده و به خانوادهاش باز میگرداند.
سعید مظفری، مریم جلینی، علی منانی، نازنین یاری، اکبر منانی، تورج مهرزادیان، حسن کاخی، امیر منوچهری و ... دوبلورهای این سریال هستند.
انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار تلویزیون صدا و سیمامنبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اخبار تلویزیون صدا و سیما نوار زرد ۲ خط مقدم آذر ماه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
گفتوگو باکارگردان مجموعهمستند «پابهماه»/ قصههایی تماشایی از امید و زندگی
به گزارش قدس آنلاین، این مستند قصه روزهایی از زندگی آدمهاست که پر از انتظار، نگرانی، عشق، شور و شوق، ترس و صبر است. قسمت اول به نام «همیشه با هم» روایت دو خواهر دوقلوی همسان با ویژگیهای مشترک بود که همزمان با هم مادر میشوند. در قسمت دوم «کر کوهستان» هم روایتی از زن باردار عشایری را نشان میداد که در روستایی سختعبور در استان چهارمحال و بختیاری زندگی میکرد و برای تولد نوزاد با چالشهایی روبهرو بود. هر قسمت از فصل دوم این مجموعه روایت داستانی مستقل و متفاوت است و قسمت سوم این مجموعه هم با عنوان «فرشته رضا» امشب ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن شبکه۲ سیما میرود. درباره جزئیات بیشتر این مجموعه با «امیرحسین اوسیوند» کارگردان و مجری طرح «پا به ماه» گفتوگو کردیم که میخوانید.
امیرحسین اوسیوند
فصل اول این مجموعه سه سال پیش از تلویزیون پخش شد و با استقبال نسبتاً خوبی همراه بود، چه شد به گروه فصل دوم «پا به ماه» پیوستید و تجربه تولید مستند درباره فرزندآوری برایتان چطور بود؟
من چند سال پیش، فیلم مستند «ننه سلطنت» را با همکاری خانم محور ساختم که آن مستند سبب شروع همکاری ما شد. برای ساخت فصل دوم مجموعه «پا به ماه» به بنده پیشنهاد همکاری دادند که کارگردان پنج قسمت از این مجموعه و مجری طرح آن هستم.
این مجموعه سختترین جنس مستندی بود که کار کردم چون پیش از آن چندین مستند اجتماعی ساخته بودم ولی مجموعه «پا به ماه» به واسطه مضمونی که داشت، کار بسیار سختی بود به ویژه در اپیزود «کُر کوهستان» چون سوژه در لوکیشنی سختگذر در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری زندگی میکرد؛ هم فرایند پیدا کردن سوژه کار سختی بود و هم مرحله تولید و فیلمبرداری.
هر بار که به لوکیشن محل زندگی سوژه میرفتیم حدود ۱۲کیلومتر در مسیر کوهستانی پیادهروی داشتیم و از رودخانه عبور میکردیم. فضای کار در این اپیزود بسیار سخت بود اما تمام سختیهایی که در تولید این پروژه وجود داشت چه به لحاظ تولید و چه به لحاظ برخورد با سوژه در لحظه تولد نوزادان از تن گروه بیرون میرفت و روزهای سخت برایمان شیرین میشد. در واقع لحظه تولد بچهها نقطه عطف ماجرا بود که موجب میشد با علاقه و انگیزه کار کنیم.
ورود به زندگی شخصی افراد به ویژه زنان باردار، آسان نیست آن هم با دوربین، چطور به سوژهها نزدیک میشدید؟
کاری که در این فصل با همفکری تهیهکننده پیش بردیم این بود که تا حد امکان از مصاحبه کردن با سوژهها پرهیز کنیم چون اپیزودهای این مجموعه، مستند پژوهشی نیست بلکه مستندی درباره زندگی آدمهاست. هر چقدر از مصاحبه کردن و نشاندن سوژه جلو دوربین پرهیز میکردیم، فضای بهتری از نظر روایت داستانی بدست میآوردیم ضمن اینکه سوژه هم با دوربین، احساس راحتی بیشتری پیدا میکرد و مخاطب هم ارتباط بهتری با قصه میگرفت.
یکی از کارهایمان این بود که به جز بحث پژوهش و راضی کردن سوژهها که در مقطع حساس بارداری کار بسیار سختی بود، سعی کردیم دوربین را در دل اتفاقها قرار دهیم و بین سوژه و دوربین فاصله زیادی ایجاد نکنیم. گاهی هم به خاطر شرایط سخت مادران باردار نمیتوانستیم خیلی به سوژه نزدیک شویم.
ضرورت پرداختن به موضوع فرزندآوری را در زمانه کنونی چه میدانید؟
ایده ساخت مجموعه «پا به ماه» چند سال پیش کلید خورد که ایده اولیه از آنِ تهیهکننده بود. من در فصل دوم به گروه اضافه شدم و از این منظر به ماجرا نگاه میکردم که فرزندآوری یک وجه مهم از امید به زندگی است البته نسخهای نیست که بتوان برای همه پیچید ولی در بیشتر خانوادههایی که با آنها برخورد داشتم و در مسیر ساخت مستند تا به دنیا آمدن فرزندشان با آنها همراه بودم، میدیدم با وجود تمام مشکلاتشان چقدر نسبت به این موضوع امید دارند. حتی کسانی که فرزند ناخواسته داشتند وجه روشنی از امید به زندگی را در آنها میدیدیم. گروه تولید هم وقتی تولد بچهها را میدیدند لحظه شیرین و جذابی را تجربه میکردند. به عنوان یک فیلمساز، به دنبال شعار دادن در این مجموعه نبودم فقط میخواستم اتفاقهای واقعی و جاری زندگی را روایت کنم؛ اینکه فرزندآوری تا چه اندازه میتواند امید را در زندگی آدمها جاری کند. تلاشم به تصویر کشیدن این واقعیت شیرین و جذاب بود. یکی از صحنههای جذاب در فرایند تولید این مجموعه، لحظه تولد نوزاد بود، نوزادی که مدام در حال گریه کردن بود چون از محیط امن رحم مادر وارد فضای ناامن دیگری میشد و زمانی که صورتش را به صورت مادر میچسباندند، بچه آرام میشد و گریه نمیکرد؛ این صحنه شگفتانگیز و جذاب بود. ما در «پا به ماه» اصلاً نمیخواستیم و نمیخواهیم وارد فضای شعاری شویم.
خواسته هر مستندساز و فیلمسازی در حرفهاش، نمایش و اکران اثرش است و تلویزیون بستر خوبی برای پخش مستندهاست. به نظر شما رسانه ملی چقدر به مستند توجه دارد و تا چه حدی میتواند در جامعه مستندسازی ایجاد انگیزه کند؟
به نظرم مستند نباید فقط پرکننده تایمهای خالی آنتن باشد و خوشبختانه الان دارد جایگاه خودش را در آنتن پیدا میکند اما لازم است نگاه ویژهای به مستند در رسانه ملی بشود. در سریالهای تلویزیونی که این سالها ساخته میشود، آثار ضعیفی وجود دارد که مخاطب آنها را نگاه نمیکند ولی مستند اگر خوب ساخته شود میتواند برای تلویزیون جذب مخاطب کند یعنی اگر تلویزیون باکس مستند را در شبکههای مختلف به رسمیت بشناسد، مخاطب هم با این فضا آشنا میشود و آن را میبیند چون مستند از دل زندگی آدمها بیرون میآید. ضمن اینکه هزینههای تولید یک فیلم یا مجموعه مستند قابل قیاس با هزینه ساخت سریالهای تلویزیونی نیست و میتواند در این فضا، مخاطب را جذب کند.
پخش شدن یک اثر سبب دلگرمی و امیدواری مستندسازان میشود به ویژه از پلتفرمی مثل تلویزیون که رسانهای فراگیر برای دیده شدن است. جا دارد مدیران سازمان صدا و سیما نگاه ویژه و منصفانهای به مستند در تلویزیون داشته باشند و مطمئنم مخاطبان هم از مستندهای خوب استقبال میکنند.
البته مستند جزو برنامههای پربیننده تلویزیون است به ویژه مستندهای حیات وحش، چرا کمتر روی ساخت مستندهای داخلی با موضوعات مختلف سرمایهگذاری شده است؟
همان طور که گفتید مستندهای حیات وحش که جزو برنامههای پربیننده تلویزیون هستند خارجیاند چون در کشور ما روی این ژانر تصویری، سرمایهگذاری نمیشود. اگر مستند اجتماعی جایگاه خودش را در تلویزیون پیدا کند بازی دو سر برد است هم از مستندسازان حمایت میشود و هم آنتن تلویزیون با برنامههای پرمخاطب و کمهزینهتری نسبت به هزینههای تولید سریال پر میشود.
تلویزیون خانه مستندسازان است چون آرزوی هر مستندسازی، دیده شدن اثرش است. وقتی مستندسازی کارش از تلویزیون پخش میشود، انگیزه بیشتری میگیرد. اگر بودجههای خوب و کافی برای مستندسازی تخصیص یابد قطعاً آثار خوب و مؤثری ساخته میشود. این رویه که مستندی ساخته شود، مستندساز آن را به تلویزیون ببرد و اثر را بفروشد، درست نیست بلکه تلویزیون باید از شروع تا پایان یک مجموعه کنار مستندساز باشد تا اثری خوب و فاخر ساخته شود و زمانی که کار خوب ساخته شود، مخاطب از آن استقبال میکند.
مستند میتواند به یک مدیوم پرطرفدار در برنامهسازی تلویزیون تبدیل شود. با وجود تلاش تهیهکنندگان این حوزه ولی در بسیاری از موارد، هزینههای تولید هم جبران نمیشود به ویژه برای بچههایی که تازه وارد این حوزه شدهاند و باید از جیبشان هزینه کنند تا اثری را بسازند. من نخستین فیلم مستندم را با وام ازدواجم ساختم. بسیاری از مستندسازانی که عاشق کارشان هستند، مسیرهای مشابهی را برای تأمین هزینههای تولید داشتند. لازم است نهادهایی مانند صدا و سیما از مستندسازان حمایت کنند و نگاه ویژهای به آنها داشته باشند.